neděle 14. června 2015

Recenze - Eleanor & Park


Autorka: Rainbow Rowell
Přeložila: Jana Kunová
Nakladatelství: Yoli
Rok vydání (orig.): 2013
Rok vydání (cz): 2014
Žánr: dívčí román
Počet str.: 325
Počet kapitol: 58

Anotace: 
Romance ze školního prostředí, neobvyklá je v tom, že hlavní hrdinka není nejkrásnější holka na škole a její milý není nejúžasnější borec; ona je obyčejná, trochu při těle, on nenápadný kluk s částečně asijskými předky. Jejich zvolna se vyvíjející vztah překvapí je samotné a je líčený tak, že když se poprvé vezmou za ruku, připraví to o dech je i čtenáře.



Park, poloviční asiat je ve škole docela ignorován. Zatímco Eleanor, nová holka, je ve škole ošklivě šikanována.
Pokud chcete ve škole zachovat svou vyhovující pozici, začít se kamarádit s osobou, která je terčem posměchu a šikany není úplně dobrý nápad. Park ale neměl na vybranou a nechal Eleanor přisednout ve školním autobuse vedle sebe.
Možná neuvěřitelné, ale i tak může vzniknout školní románek. A postačí k tomu jenom akční komiksy a tvrdá hudba.
Jenomže Eleanor neničí život jenom posměchy a nechutná anonymní psaníčka, ale i její nevlastní otec (na zabití).
S takovýmto životem je těžké najít lásku a ještě těžší je si ji udržet.

Příjemné a oddychové čtení pro zlepšení nálady. Sama jsem se divila, že jsem knihu přečetla v takovém rekordním čase.

Na začátku mě možná moc nepotěšilo, že je kniha psaná v Er-formě a zároveň se střídají pohledy Eleanor a Parka, ale v průběhu čtení jsem si zvykla.

Takový pár by bylo těžké v současné době najít, ale říká se, že láska je slepá a tak člověk nikdy neví :).

Přes vtipné a romantické zážitky naší dvojce jediné, co mi vůbec nesedlo je opravdu až moc vulgárních slov, které mě vytáčí už jen, když je slyším v reálu...
Dobré bylo zjistit, že nejen tady a nejen v této době existují lidé, kteří škodí a kteří se trápí.
Tleskám Eleanor, že všechny ty nadávky nechala plynout a netrápila se kvůli nim.

Konec se mi zdál dost useknutý a díky tomu mám dost otázek, na které (pokud nebude další díl) nejspíš nedostanu odpověd.


2 komentáře:

  1. Nad touhle knížkou pořád váhám, ale spíš se mi do ní nechce :D Skvělá recenze! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Krásná recenze! Knížku jsem ještě nečetla, ale asi si ji přes prázdniny půjčim v knihovně, abych konečně zjistila, co je na ní a autorce tak úúúžadněho :-DDD

    OdpovědětVymazat